Monday, July 9, 2012

Giveaway: Ema Nordin MakeOver



Lately semakin rajin menulis, semakin rajin join contest. Hahhaha saje nak try, cuba, test my luck.

Anyway post ni sebab mulanya google bubble machine tetibe end up kat sini. I stumbled upon an informative website about pre and post wedding. Suka gaya penulisannya gak. Simple and casual flair.

Enuff said, the writer Ema Nordin offer a Makeover Giveaway kepada some lucky winners. So let see if I’m the lucky one.

Syarat2? Simple jer. 
  1. Mesti umur dalam lingkungan 18 - 28 tahun.*Ok saya dah borderline tapi masih layak* 
  2. Mesti fotogenik (korang ni takut benau tak fotogenik.. Tuhan jadikan kita da cukup sempurna yang oi). *Tak fotogenik but I’m not hideous, I think* 
  3. Mesti perempuan * Sah perempuan. Surat beranak ada tulis* 
  4. Duduk di sekitar Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan *Layak juga* 
  5. Buat entri tentang post ini dan terangkan 'makeup look' pilihan anda beserta gambar. *Here it is* 
  6. Jangan lupa letak gambar anda juga.*Nanti letak banyak2* 

Hadiah yang bakal dimenangi:
  • One time Makeover berdasarkan 'makeup look' pilihan anda
Jarang make up muka sendiri, kalau make up sendiri muka macam polong. So nak tengok juga la rupa yang bersalin kulit ni. Suka tengok makeup yang jenis macam pipi blushing and fokus pada mata. Jeniffer Love Hewitt suka make up camtu. 
Cantik kan. Sukee
Ni nampak macam seksi sket
Ni pun macam sweeet sangat. Macam nak makan jer molot tu. 



  • Sebuah eyeshadow Elianto 
Suka barang Elianto. 
  • Satu sesi fotografi di tempat menarik pilihan. 
Best ni. Agak2 kalau dapat bulan September, boleh buat pre-wed ni. Kalau buat bulan October boleh celebrate on my birthday. Double delight; Double celebration. Kalau nak jadi triple treat, boleh bawa my bff sekali tak? Buat photoshoot dengan budak2 mereng tu. Hahahhahaha

But then haruslah dengan keizinan puan yang sponsor kan.

So, here is my pic, Ema. I’m 28, tapi orang cakap I dnt look like it. Maybe sebab badan yang kecil atau perangai yang memang bukan macam mak orang. 

Me n my sis last year 2011

Company sponsor gi sini. Harus pergi wehh. Syahdu

Chiew Yeong. My travelling buddy

Ok, skarang muka tak berapa bersih. Gara2 pakai SKII. Waaaaaaaaa. Jerawat sekalian. 

Ema Nordin, so saya layak tak. Huhuhuhuhu


Sunday, July 1, 2012

Our Official Wedding Website.



Haluuuu, Happy Monday semua.

OK tajuk dah self-explanatory. Tapi mesti terdetik kan, ni bukan official wedding website ker? For me, the ansewr is nope. This is more towards written diary (diary la sangat kan, entry tak seberapa. Hahhahah) on the journey to become a bride.

Sebab perjalanan Dara agak merata-rata juga and I’m blessed with friends all walk of life, so haruslah ada satu informative website for them (Ececeh, macam la diorang nak datang kan). But, better ada dari bila orang nak cari information tak jumpa. Betul tak?

Plus, my wedding will fall under a long weekend. So, some of them mesti nak buat perancangan cuti panjang. So this website also include local attractions and tourist spots.

Enough rambling, my official wedding website is

http://www.projectwedding.com/ourwedding/WalimatulurusRozaliDanAznah/welcome

Dalam website ni ada info on the date, the map, the local attraction, the accommodation, semua maklumat ada la. Ada juga yang masih pending sebagai contoh the bachelorette night, the team on that day, bio on the bridesmaid. So yang tu korang kena selalu singgah k.

If you are wondering how to do one for your wedding too, just register yourself with the website http://www.projectwedding.com/ 

So, jemputlah datang yer ke majlis yang perfect imperfect ni

Lots of love

Friday, June 29, 2012

Giveaway: Creative By Lynda

Hi Peeps,

Setelah lama bermalasan, tetiba hari ini rajin pula. Siap post dua entry sekaligus. Hahahha.

Ini semua gara-gara terbaca giveaway di blog Nyomel. So what is it for you and me to join the giveaway?

Dapat: 500pcs white paperbag favors (decorations only)
Dapat: 10pcs of VIP favors
Dapat: 1pc of exclusive guestbook with frame
Dapat: A handbouquet

Banyakkan benda free. Siapa tak nak tu, tipulah. Hehehehe

Memandangkan Dara tak buat kad lagi, tak ada guestbook lagi, taka da handbouquet lagi malah terkulat-kulat nak cari paperbag favors maka haruslah Dara pun nak sertai

Berminat? Nak join skali tak?

Buat macam ini

Click like on pada pagebbok Creative by linda

www.facebook.com/creativebylynda
Share the picture kat atas ni pada timeline facebook anda

atau

Save the picture

Share and spread the words on your blog macam dara buat ini
Leave your blog url in the comment box sama ada di facebook linda atau blogspot CBL: http://creativebylynda.blogspot.com/!

All the best guys. May the lucky bride wins

I'm Engaged. Alhamdulillah



Alhamdulillah,

Pada 2nd of June, Dara officially jadi fiancé Uda.

Kami berdua tak rancang pun nak bertunang. Rasa macam nak terus berkahwin memandangkan dia kat utara, dara kat kl. Dari segi perbelanjaan pun, bertunang selalunya melibatkan kos juga, apatah lagi melibatkan perjalanan.

Pening juga bila tiba-tiba my dad minta kami bertunang sebab nak berkenalan dengan keluarga Uda.

Tambah pening lagi bila family Uda insist sama ada bertunang atau tidak, Uda mesti beri cincin merisik dan cincin bertunang pada Dara. Adoiii, duit lagi. Walaupun duit Uda, tapi tentunya perancangan kami agak lari.

Namun setelah ditanya berkali-kali my dad masih bertegas, kami beralah sahajalah. Ada syarat juga. Syaratnya saya hanya mahu buat seringkas boleh. No hantaran, no big number of guests, only my family and his family. To be exact, his parent and siblings as well as my parent and my siblings.

Perancangan untuk bertunang ni pun Dara buat senyap2. Siapa pun tak tahu. Even some of my close friends. Hahhaha. Kesian diorang.

The only thing that Dara splurge is my engagement ring. Since I just want a simple and unique ring and after knocking every single jewelry door in town and nothing that attracts me, Dara decide to custom made it.

Cincin tu cincin lyria leave yang simple. Minat pun lepas tengok Rachel McAdam pakai dalam filem The Vow. Nama designer jewellry yang Dara hire study dekat Raffles Design Institute. So tak risau la pasal outcome cincin tu.

So enuff said, tempel jer la gambar banyak2.

Atas: Cincin merisik, Bawah: Cincin tunang

Lyria Leave By Shien Ni

Sarung cincin oleh mak mentua; Yang belakang tu try and error ok

Soon to be mother in law

Girl power

The famous angry bird.

Baju tunang yang simple.


Wednesday, May 2, 2012

www.style-weddings.my : My Dream Save The Date @ Love Story Contest

Cikgu Shaari : alamak rumah aku... aaa cikgu.. kenapa cikgu berhenti dekat sini cikgu?

Norkiah : saya nak buat rambut, cikgu
Cikgu Shaari : ooo, wat rambut.. cikgu jangan lupa minggu depan yer

Selepas kekasih hati masuk ke saloon rambut

Cikgu Shaari : aaa driver.. pergi jinjang yer
Drebar : baik encik

Selepas kekasih hati keluar balik dr saloon rambut, selang beberapa saat selepas itu, kelihatan teksi yang dinaiki oleh cikgu shaari tu undur balik

Drebar : Aii, enchik kata hendak pegi ke jinjang
Cikgu Shaari : Jinjang? Lain tahun kita pegi yaa. 


Siapa kat sini familiar dengan skrip ni? Tak sure lagi. Meh Dara beri petunjuk lagi. 


Norkiah: Hei! Cikgu, bahasa apa yang cikgu cakap ni? 

Cikgu Shaari: Bahasa German daa! Kau mana tau, kau tak sekolah! 


Siapa-siapa yang masih blur, ini sebenarnya babak dalam Cerita Masam-masam manis, lakonan P.Ramlee. Salah satu idea untuk Save The Date Dara ialah buat rendition atau lakonan semula cerita ini dengan Uda. Tapi bukanlah lakonan semula seluruh cerita, maybe babak waktu Cikgu Shari dating kat zoo ker, babak Norkiah nyanyi2 ker. Hheheheh. Ok tak? 

Sebab apa Dara pilih Cerita P Ramlee. Sebabnya si Uda suka sangat cerita P Ramlee. Kadang2 kelakar juga layan gelagat Uda ini. Kalau dia tengah tengok cerita P. Ramlee dan Dara call dia, dia siap suruh berhenti bercakap sekejap sebab dia nak tengok babak P Ramlee yang kelakar. Uda boleh hafal seluruh skrip cerita. Kadang2 geram juga sebab antara Dara dengan cerita P Ramlee, dia lebihkan cerita P Ramlee. Nak nak kalau Do Re Mi atau Labu Labi. Haishhh. 

Dara terfikir juga nak lakonkan semula kisah Uda dan Dara jumpa. Nak tahu cerita dia? Klik di sini. Cuma terfikir kalau STD tentang kisah kami macam susah juga sebab kami berdua sudah tak slim melim macam dulu lagi. Plus cinta kami ibarat cinta pandangan pertama dan Uda cakap dia jatuh cinta dengan senyuman Dara. Hohohoho. Malu pula I nak senyum malu macam dulu. 

Memandangkan Style Wedding anjurkan Contest dengan hadiah menarik hati iaitu tajaan rakaman STD, maka seharusnya peluang untuk angan-angan ini menjadi nyata semakin cerah. Al-maklumlah nak kahwin kan banyak guna duit. Takut impian ini tinggal angan-angan sahaja. 

Pesanan Penaja:

I wish that my story can win the www.style-weddings.my Save The Date @ Love Story Contest! 

Style Wedding Super Sale is on from 20th April 2012 - 20 May 2012 

Visit www.style-weddings.my website or like their Facebook. 


Want to see their one of Style Wedding STD? Watch Juara Ustazah Pilihan - Firuz Akhtar’s STD

Thursday, February 9, 2012

D.I.Y Shoes


Cheap Can Be Expensive.

Hi semua,

Lama tak update kan. This time Dara nak update on my bertandang shoes. Kasut ni beli dari Vinci waktu sales. Tak salah Dara, original price is RM270. Waktu clearance tu dapat RM68 rasanya. Tak salah la. 




I think kasut ni nampak cantik jika dipakai begitu sahaja. Kalau nak pergi function atau majlis keramaian sesuai sangat kan.

Tapi memandangkan sebab nak buat kasut hantaran n kasut berkahwin so kena upgrade la sket. So Dara try D.I.Y sikit la. So Dara beli some round diamante kat kedai stationary. Harga dia dalam RM1.90. Dara beli sepaket tapi tak cukup so kena beli lagi. Apapun, setakat sepaket RM1.90 tu dah jadi camni.


 
Kalau banyak2 tampal jadi camni kot.
Meleleh leleh dik non tengok kasut ni. Christian Louboutin. Rege 2.5k usd

Posterior angle

Kalau malas buat camni pun okeyyyy

Like like like

Santek gakk


Hehehehhehe. Verangann ler Dara ni. 
 
Saper2 yang nak save pun boleh buat gak. 
 
Nana Farhana nak jual kasut yang sama warna gold. She gave harga yang sangat murah .

Thursday, January 5, 2012

Tutorial: Fridge Magnet

Happy New Year everyone!!!!

2011 has been so good to Dara . Syukur, syukur Alhamdulillah. Tahun yang sangat dimanfaatkan sebaik mungkin. Dara sangat berpuas hati tetapi ada juga perkara yang perlu diperbaiki.

Kalau 2011, Dara label as adventure and travelling year, 2012 will be considered as a learning year. Dara will be earning for personal and professional improvement, yada yada yada. Enuff said. Skarang nak share my experience on one of D.I.Y project a.k.a Marble Magnet a.k.a Door Gift. Hahhahaha. Ok tak surprise lagi untuk saper yang datang. Takper lah.

Bahan2 yang diperlukan (eceh eceh, macam memasak la pulak):

Flat back glass stone/cabochon
Round magnet/magnet tape
Image (better print pada kertas yang tebal sikit)

Silicon Glue (E-6000)

Round puncher (Dara beli 1.5”)

Cara-cara

1. Dengan gunakan puncher, punch gambar yang diingini seperti dibawah. (Of course la Dara gunakan my official cartoon image kan.)


2. Then letak glue pada image (dnt worry glue ni tak pecahkan warna pada gambar). Dara letak saiz 5 sen.

3. Then letak marble atasnya and tekan kuat2 supaya gam akan spread evenly. Biarkan kering dalam 20 min.

4. In the meantime kalau guna magnet tape boleh gunting ikut bulatan.Bulatan mestilah lebih kecil dari 1.5”. Dalam 1” pun ok.

5. Alternative guna round magnet. Dara cuba juga guna round magnet tapi magnet jadi sangat tebal and tak cantik. Cam burger mini bersaiz xxs.

6. Bila dah kering, letak gam pada magnet and then tekan marble + image pada magnet. Proses sama dengan step 2. Waktu ni kalau kita guna kertas yang nipis, ada kebarangkalian gam serap pada kertas dan gambar jadi smear. So kalau kertas tebal sikit, should be ok.

7. Let it dry and tadaaa the Uda & Dara Save the Date in action. Save the Date akan buat dalam kuantiti yang sedikit. The rest akan dijadikan sebagai Thank you tag to guest.



Amik business card ni sebab teringat korang. :)


Dara beli semua ini dekat Art Friend, Garden Midveli. Nak pergi senang jer. Kalau kita masuk dari pintu midveli, belok kanan kea rah GSC Garden, naik escalator sampai tingkat 3. Art Friend terletak betul2 dekat belah kanan lepas escalator.

Kalau u all nak cuba2 buat marble glass magnet ni pun boleh. Just cari jer OptiArt Glass Magnet (RM19.90 for 12).(Note: saiz marble glass dalam kotak ni tak sama tau). Kalau nak buat sikit okey la, tapi kalau nak buat banyak2, Dara tak encourage langsung beli ni.

D.I.Y ni belum full pledge lagi. So I need feedback and tips from you guys.

1. Ok tak untuk teruskan project ni. Sebab untuk kuantiti marble glass yang banyak kena order online. Kalau dah beli baru tau tak cantik bukankah rugi.

2. Found out that Glue E6000 beku walaupun dah tutup. Ada cara nak cairkan?

3. Bila gunting magnet tape, bulatan jadi tak cantik. Try guna puncher tak lut. Ada tips tak?


Waiting anxiously from you. Lots of love.

New Year Motto: Perfect Imperpect!!!!