Hi Peeps,
Setelah lama bermalasan, tetiba hari ini rajin pula. Siap post dua entry sekaligus. Hahahha.
Ini semua gara-gara terbaca giveaway di blog Nyomel. So what is it for you and me to join the giveaway?
Dapat: 500pcs white paperbag favors (decorations only)
Dapat: 10pcs of VIP favors
Dapat: 1pc of exclusive guestbook with frame
Dapat: A handbouquet
Banyakkan benda free. Siapa tak nak tu, tipulah. Hehehehe
Memandangkan Dara tak buat kad lagi, tak ada guestbook lagi, taka da handbouquet lagi malah terkulat-kulat nak cari paperbag favors maka haruslah Dara pun nak sertai
Berminat? Nak join skali tak?
Buat macam ini
Click like on pada pagebbok Creative by linda
www.facebook.com/creativebylynda
Share the picture kat atas ni pada timeline facebook anda
atau
Save the picture
Share and spread the words on your blog macam dara buat ini
Leave your blog url in the comment box sama ada di facebook linda atau blogspot CBL: http://creativebylynda.blogspot.com/!
All the best guys. May the lucky bride wins
Labels
Blog Review
(4)
Cincin
(1)
D.I.Y
(1)
Dara
(2)
Design
(1)
Fridge magnet
(1)
Giveaway
(4)
Official Website
(1)
shoes
(1)
Tips
(1)
Tutorial
(1)
uda
(1)
Us
(1)
wedding
(3)
Friday, June 29, 2012
I'm Engaged. Alhamdulillah
Alhamdulillah,
Pada 2nd of June, Dara officially jadi fiancé Uda.
Kami berdua tak rancang pun nak bertunang. Rasa macam nak terus berkahwin memandangkan dia kat utara, dara kat kl. Dari segi perbelanjaan pun, bertunang selalunya melibatkan kos juga, apatah lagi melibatkan perjalanan.
Pening juga bila tiba-tiba my dad minta kami bertunang sebab nak berkenalan dengan keluarga Uda.
Tambah pening lagi bila family Uda insist sama ada bertunang atau tidak, Uda mesti beri cincin merisik dan cincin bertunang pada Dara. Adoiii, duit lagi. Walaupun duit Uda, tapi tentunya perancangan kami agak lari.
Namun setelah ditanya berkali-kali my dad masih bertegas, kami beralah sahajalah. Ada syarat juga. Syaratnya saya hanya mahu buat seringkas boleh. No hantaran, no big number of guests, only my family and his family. To be exact, his parent and siblings as well as my parent and my siblings.
Perancangan untuk bertunang ni pun Dara buat senyap2. Siapa pun tak tahu. Even some of my close friends. Hahhaha. Kesian diorang.
The only thing that Dara splurge is my engagement ring. Since I just want a simple and unique ring and after knocking every single jewelry door in town and nothing that attracts me, Dara decide to custom made it.
Cincin tu cincin lyria leave yang simple. Minat pun lepas tengok Rachel McAdam pakai dalam filem The Vow. Nama designer jewellry yang Dara hire study dekat Raffles Design Institute. So tak risau la pasal outcome cincin tu.
So enuff said, tempel jer la gambar banyak2.
![]() |
| Atas: Cincin merisik, Bawah: Cincin tunang |
![]() |
| Lyria Leave By Shien Ni |
![]() |
| Sarung cincin oleh mak mentua; Yang belakang tu try and error ok |
![]() |
| Soon to be mother in law |
![]() |
| Girl power |
![]() |
| The famous angry bird. |
![]() |
| Baju tunang yang simple. |
Wednesday, May 2, 2012
www.style-weddings.my : My Dream Save The Date @ Love Story Contest
Cikgu Shaari : alamak rumah aku... aaa cikgu.. kenapa cikgu berhenti dekat sini cikgu?
Norkiah : saya nak buat rambut, cikgu
Cikgu Shaari : ooo, wat rambut.. cikgu jangan lupa minggu depan yer
Selepas kekasih hati masuk ke saloon rambut
Cikgu Shaari : aaa driver.. pergi jinjang yer
Drebar : baik encik
Selepas kekasih hati keluar balik dr saloon rambut, selang beberapa saat selepas itu, kelihatan teksi yang dinaiki oleh cikgu shaari tu undur balik
Drebar : Aii, enchik kata hendak pegi ke jinjang
Cikgu Shaari : Jinjang? Lain tahun kita pegi yaa.
Siapa kat sini familiar dengan skrip ni? Tak sure lagi. Meh Dara beri petunjuk lagi.
Norkiah: Hei! Cikgu, bahasa apa yang cikgu cakap ni?
Cikgu Shaari: Bahasa German daa! Kau mana tau, kau tak sekolah!
Siapa-siapa yang masih blur, ini sebenarnya babak dalam Cerita Masam-masam manis, lakonan P.Ramlee. Salah satu idea untuk Save The Date Dara ialah buat rendition atau lakonan semula cerita ini dengan Uda. Tapi bukanlah lakonan semula seluruh cerita, maybe babak waktu Cikgu Shari dating kat zoo ker, babak Norkiah nyanyi2 ker. Hheheheh. Ok tak?
Sebab apa Dara pilih Cerita P Ramlee. Sebabnya si Uda suka sangat cerita P Ramlee. Kadang2 kelakar juga layan gelagat Uda ini. Kalau dia tengah tengok cerita P. Ramlee dan Dara call dia, dia siap suruh berhenti bercakap sekejap sebab dia nak tengok babak P Ramlee yang kelakar. Uda boleh hafal seluruh skrip cerita. Kadang2 geram juga sebab antara Dara dengan cerita P Ramlee, dia lebihkan cerita P Ramlee. Nak nak kalau Do Re Mi atau Labu Labi. Haishhh.
Dara terfikir juga nak lakonkan semula kisah Uda dan Dara jumpa. Nak tahu cerita dia? Klik di sini. Cuma terfikir kalau STD tentang kisah kami macam susah juga sebab kami berdua sudah tak slim melim macam dulu lagi. Plus cinta kami ibarat cinta pandangan pertama dan Uda cakap dia jatuh cinta dengan senyuman Dara. Hohohoho. Malu pula I nak senyum malu macam dulu.
Memandangkan Style Wedding anjurkan Contest dengan hadiah menarik hati iaitu tajaan rakaman STD, maka seharusnya peluang untuk angan-angan ini menjadi nyata semakin cerah. Al-maklumlah nak kahwin kan banyak guna duit. Takut impian ini tinggal angan-angan sahaja.
Pesanan Penaja:
I wish that my story can win the www.style-weddings.my Save The Date @ Love Story Contest!
Style Wedding Super Sale is on from 20th April 2012 - 20 May 2012
Visit www.style-weddings.my website or like their Facebook.
Want to see their one of Style Wedding STD? Watch Juara Ustazah Pilihan - Firuz Akhtar’s STD
Thursday, February 9, 2012
D.I.Y Shoes
Cheap Can Be Expensive.
Hi semua,
Lama tak update kan. This time Dara nak update on my bertandang shoes. Kasut ni beli dari Vinci waktu sales. Tak salah Dara, original price is RM270. Waktu clearance tu dapat RM68 rasanya. Tak salah la.
Hi semua,
Lama tak update kan. This time Dara nak update on my bertandang shoes. Kasut ni beli dari Vinci waktu sales. Tak salah Dara, original price is RM270. Waktu clearance tu dapat RM68 rasanya. Tak salah la.
I think kasut ni nampak cantik jika dipakai begitu sahaja. Kalau nak pergi function atau majlis keramaian sesuai sangat kan.
Tapi memandangkan sebab nak buat kasut hantaran n kasut berkahwin so kena upgrade la sket. So Dara try D.I.Y sikit la. So Dara beli some round diamante kat kedai stationary. Harga dia dalam RM1.90. Dara beli sepaket tapi tak cukup so kena beli lagi. Apapun, setakat sepaket RM1.90 tu dah jadi camni.
Kalau banyak2 tampal jadi camni kot.
![]() |
| Meleleh leleh dik non tengok kasut ni. Christian Louboutin. Rege 2.5k usd |
![]() |
| Posterior angle |
![]() |
| Kalau malas buat camni pun okeyyyy |
![]() |
| Like like like |
![]() |
| Santek gakk |
Hehehehhehe. Verangann ler Dara ni.
Saper2 yang nak save pun boleh buat gak.
Nana Farhana nak jual kasut yang sama warna gold. She gave harga yang sangat murah .
Thursday, January 5, 2012
Tutorial: Fridge Magnet
Happy New Year everyone!!!!
2011 has been so good to Dara . Syukur, syukur Alhamdulillah. Tahun yang sangat dimanfaatkan sebaik mungkin. Dara sangat berpuas hati tetapi ada juga perkara yang perlu diperbaiki.
Kalau 2011, Dara label as adventure and travelling year, 2012 will be considered as a learning year. Dara will be earning for personal and professional improvement, yada yada yada. Enuff said. Skarang nak share my experience on one of D.I.Y project a.k.a Marble Magnet a.k.a Door Gift. Hahhahaha. Ok tak surprise lagi untuk saper yang datang. Takper lah.
Bahan2 yang diperlukan (eceh eceh, macam memasak la pulak):
2011 has been so good to Dara . Syukur, syukur Alhamdulillah. Tahun yang sangat dimanfaatkan sebaik mungkin. Dara sangat berpuas hati tetapi ada juga perkara yang perlu diperbaiki.
Kalau 2011, Dara label as adventure and travelling year, 2012 will be considered as a learning year. Dara will be earning for personal and professional improvement, yada yada yada. Enuff said. Skarang nak share my experience on one of D.I.Y project a.k.a Marble Magnet a.k.a Door Gift. Hahhahaha. Ok tak surprise lagi untuk saper yang datang. Takper lah.
Bahan2 yang diperlukan (eceh eceh, macam memasak la pulak):
Flat back glass stone/cabochon
Round magnet/magnet tape
Image (better print pada kertas yang tebal sikit)
Silicon Glue (E-6000)
Round puncher (Dara beli 1.5”)
Cara-cara
1. Dengan gunakan puncher, punch gambar yang diingini seperti dibawah. (Of course la Dara gunakan my official cartoon image kan.)
1. Dengan gunakan puncher, punch gambar yang diingini seperti dibawah. (Of course la Dara gunakan my official cartoon image kan.)
2. Then letak glue pada image (dnt worry glue ni tak pecahkan warna pada gambar). Dara letak saiz 5 sen.
3. Then letak marble atasnya and tekan kuat2 supaya gam akan spread evenly. Biarkan kering dalam 20 min.
4. In the meantime kalau guna magnet tape boleh gunting ikut bulatan.Bulatan mestilah lebih kecil dari 1.5”. Dalam 1” pun ok.
5. Alternative guna round magnet. Dara cuba juga guna round magnet tapi magnet jadi sangat tebal and tak cantik. Cam burger mini bersaiz xxs.
6. Bila dah kering, letak gam pada magnet and then tekan marble + image pada magnet. Proses sama dengan step 2. Waktu ni kalau kita guna kertas yang nipis, ada kebarangkalian gam serap pada kertas dan gambar jadi smear. So kalau kertas tebal sikit, should be ok.
7. Let it dry and tadaaa the Uda & Dara Save the Date in action. Save the Date akan buat dalam kuantiti yang sedikit. The rest akan dijadikan sebagai Thank you tag to guest.
![]() |
| Amik business card ni sebab teringat korang. :) |
Dara beli semua ini dekat Art Friend, Garden Midveli. Nak pergi senang jer. Kalau kita masuk dari pintu midveli, belok kanan kea rah GSC Garden, naik escalator sampai tingkat 3. Art Friend terletak betul2 dekat belah kanan lepas escalator.
Kalau u all nak cuba2 buat marble glass magnet ni pun boleh. Just cari jer OptiArt Glass Magnet (RM19.90 for 12).(Note: saiz marble glass dalam kotak ni tak sama tau). Kalau nak buat sikit okey la, tapi kalau nak buat banyak2, Dara tak encourage langsung beli ni.
D.I.Y ni belum full pledge lagi. So I need feedback and tips from you guys.
1. Ok tak untuk teruskan project ni. Sebab untuk kuantiti marble glass yang banyak kena order online. Kalau dah beli baru tau tak cantik bukankah rugi.
2. Found out that Glue E6000 beku walaupun dah tutup. Ada cara nak cairkan?
3. Bila gunting magnet tape, bulatan jadi tak cantik. Try guna puncher tak lut. Ada tips tak?
Waiting anxiously from you. Lots of love.
New Year Motto: Perfect Imperpect!!!!
Tuesday, December 27, 2011
I'm a cartoon
Dear All,
Hot from the oven. Uda&Dara Official Wedding trademark. Hehehhe. Oden tengah excited terlebih. We are a cartoon couple. Lalallalala.
Hot from the oven. Uda&Dara Official Wedding trademark. Hehehhe. Oden tengah excited terlebih. We are a cartoon couple. Lalallalala.
Cartoon ni belum siap lagi. Belum coloring and background. Mana boleh tunjuk semua. Nanti tak saspens la. :)
Idea cartoon ini datang sebab a few reason:
1. Dara ini sangat riang ria dan sangat suka cartoon. Dah besar pun suke tengok cartoon (especially sponge bob)
2. Cartoon boleh menyebabkan Dara nampak sangat cute (Hahahha. Aku perasan terlebih)
3. Dara nak satu benda yang fit for all purpose. Boleh guna utk bunting, kad, mug, tq sticker, magnet souvenir and all. Nak buat sampai korang menyampah ngan benda ni
4. Nak buat trademark la. Hehehehhee.
Cartoon Dara ni, Dara ambil inspiration dari sini…
Baju dress yang cartoonist lukis adalah dari ilham baju Intan Norazam
Cute kan. Ok, siapa nak buat cartoon gak. Angkat tangan!!!!
Kalau siapa2 nak buat cartoon boleh approach Simplycard. Nama cartoonist dia Yeu Lou. Dara sangat2 recommend dia. Very friendly and accommodating and price yang dia quote sangat reasonable. Below RM100 untuk color and also the background.
Cute kan. Ok, siapa nak buat cartoon gak. Angkat tangan!!!!
Kalau siapa2 nak buat cartoon boleh approach Simplycard. Nama cartoonist dia Yeu Lou. Dara sangat2 recommend dia. Very friendly and accommodating and price yang dia quote sangat reasonable. Below RM100 untuk color and also the background.
Sebelum Dara jumpa Simply Card ni, Dara dah buat payment pada satu well-known cartoonist ni, kita panggil dia En. U ok. Dulu dia femes ngan citer volkswagen. Dara minta buat caricature untuk Dara ngan Uda. One person dia charge RM95, dua orang RM190. Lepas discount RM170. Lepas tu kalau nak tambah kucing ker, bear ker, anak patung ke, background ke, kena tambah duit lagi. Siapa yang takde issue on money then hiring him won't be an issue.
In terms of delivery, En. U cakap akan siap dalam masa seminggu dari tarikh hire. Tapi sampai la ni tak siap lagi. Email pun tak balas. So nanti Dara nak minta balik kat En. U kot duit yang dah bayar. Dara nak cukupkan sebulan (kasi mukalah kat dia. Maybe En. U busy kot. Fikir positif jer la.) Lagipun kat website dia, dah ada banner dia tak amik caricature for the time being. Maybe waktu Dara check dulu terlepas pandang kot. So Dara silap gak bab ni. So kalau lepas sebulan takder product gak, Dara minta refund la.
Eh tersasar plak. Hehhehe. Back to Yeu Lou ok. In terms of delivery and response, Yeu Lou reply cepat and kalau dia ada hal pun, dia beritahu. So ada lah budi bicara kan. And want thing Dara suka, dia charge selepas product siap. So kita puas hati la kan.
Lepas ni, korang tengok la cartoon Uda&Dara ni akan berada di merata2 tempat. Hahahhahaha (gelak excited)
Thursday, December 22, 2011
D.I.Y Fridge Magnet
Hi Dearies,
Usually most B2Bs akan buat D.I.Y project untuk mengurangkan kos perbelanjaan kahwin. So yours truly yang tangan kaku ni pun nak buat jugak. Browse a lot of website for D.I.Y project. Antara blog yang kena stalk oleh yours truly:
Nyomel
Ana Farhana Deqna
Shakina Farhan.
So berbekalkan semangat yang jitu or bajet yang ciput, Dara sudah decide nak D.I.Y (drumroll please)......... fridge magnet.
Usually most B2Bs akan buat D.I.Y project untuk mengurangkan kos perbelanjaan kahwin. So yours truly yang tangan kaku ni pun nak buat jugak. Browse a lot of website for D.I.Y project. Antara blog yang kena stalk oleh yours truly:
Nyomel
Ana Farhana Deqna
Shakina Farhan.
So berbekalkan semangat yang jitu or bajet yang ciput, Dara sudah decide nak D.I.Y (drumroll please)......... fridge magnet.
Fridge magnet ni kita boleh guna untuk Save the Date letak tarikh supaya orang ingat atau sebagai thank you tag. Dara ingat nak letak gambar Dara ngan Uda yang telah dikartunkan and then letak label tq and then jadikan magnet. Berguna bukan. Tak ada lah nanti orang buang.
Blur? Tak tahu camner? Meh kasi idea sikit….
Cantik Menarik Tertarik Kau Memang Da Boom? Teragak nak buat tak? Kalau u all yang lain nak buat juga boleh baca blog D.I.Y Not Martha. Kalau Dara nak explain takut tak faham. Bila Dara dah buat nanti, baru boleh tunjuk satu2
Now next question pula, mana nak dapat material dia. Ok, Dara consult The Know It All (En Google) untuk nasihat. Ini jawapannya.
Strong magnet boleh beli kat kedai hardware macam ACE. Cari rare earth magnet kalau nak yang kuat
Marble glass Beli dekat sini atau sini.
Alternatifnya boleh guna cabochon. Cabochon ni dari plastik tapi clarity dia hampir sama. Dara decide nak guna cabochon sebab banyak option nak beli. Kat Malaysia tak jumpa lagi. Tapi boleh beli online dekat sini, sini sini atau sini
Gam boleh guna any silicon game.
Pic tu ikut pilihan hati la.
Puncher bulat. Dara tak pergi lagi kedainya. Tapi maybe ada kat Craft Haven atau Tango Mango
Siapa yang malas nak buat tapi ada design and just nak print, Dara ada senarai vendor yang provide service ni. Some of them Dara dah dapat quotation. So kalau nak drop jer email kat bawah eh. Bukan tak nak listkan tapi pc ni asik hang jer. Tensen tau.
Ada lagi yang tertinggal tak. Kalau ada tanya jer la.
Mode: Tulis blog dengan penuh kesabaran. Dara belum buat lagi and barang pun tak beli lagi. Maybe lepas exam bulan Jan ni baru nak terhegeh-hegeh buat. :) Kalau ada yg nak tunggu Dara siapkan, kena bersabar la sket eh. Ampunnnnn
Cantik Menarik Tertarik Kau Memang Da Boom? Teragak nak buat tak? Kalau u all yang lain nak buat juga boleh baca blog D.I.Y Not Martha. Kalau Dara nak explain takut tak faham. Bila Dara dah buat nanti, baru boleh tunjuk satu2
Now next question pula, mana nak dapat material dia. Ok, Dara consult The Know It All (En Google) untuk nasihat. Ini jawapannya.
Strong magnet boleh beli kat kedai hardware macam ACE. Cari rare earth magnet kalau nak yang kuat
Marble glass Beli dekat sini atau sini.
Alternatifnya boleh guna cabochon. Cabochon ni dari plastik tapi clarity dia hampir sama. Dara decide nak guna cabochon sebab banyak option nak beli. Kat Malaysia tak jumpa lagi. Tapi boleh beli online dekat sini, sini sini atau sini
Gam boleh guna any silicon game.
Pic tu ikut pilihan hati la.
Puncher bulat. Dara tak pergi lagi kedainya. Tapi maybe ada kat Craft Haven atau Tango Mango
Siapa yang malas nak buat tapi ada design and just nak print, Dara ada senarai vendor yang provide service ni. Some of them Dara dah dapat quotation. So kalau nak drop jer email kat bawah eh. Bukan tak nak listkan tapi pc ni asik hang jer. Tensen tau.
Ada lagi yang tertinggal tak. Kalau ada tanya jer la.
Mode: Tulis blog dengan penuh kesabaran. Dara belum buat lagi and barang pun tak beli lagi. Maybe lepas exam bulan Jan ni baru nak terhegeh-hegeh buat. :) Kalau ada yg nak tunggu Dara siapkan, kena bersabar la sket eh. Ampunnnnn
Subscribe to:
Posts (Atom)



























